Everestin Valloitus - Etänä

Johdata tiimisi maailman huipulle - vaikka kotisohvalta käsin!

2 - 3 tuntia
Sisällä
Kilpailuhenkinen / Yhteistyötä korostava
8 - Ei ylärajaa

Aktiviteetin kuvaus

Tiimien tehtävänä on muodostaa retkikunta ja kiivetä 20 virtuaalipäivän aikana Mount Everestin huipulle ja turvallisesti alas perusleiriin. Kokemukselliseen oppimiseen pohjautuvassa virtuaalipelissä hyödynnetään tabletteja ja etäkokousyhteyksiä. Kukin tiimin jäsen saa vastatakseen tietyn roolin ja sen edellyttämän asiantuntemuksen retkikunnassa. Yhdessä tiimit päättävät miten he aikovat edetä vuorenseinämällä kunakin virtuaalipäivänä. Heidän tulee ottaa samalla huomioon useita muuttujia kuten säätilan ja vuoren seinämän muodot ja päättää yhdessä kuinka paljon retkikunta tarvitsee happea, kauanko täytyy akklimatisoitua korkeuksiin, pystyttää välileirejä jne. Oikeista valinnoista ja tehokkaasta etenemisestä kertyy pisteitä ja eniten pisteitä kerännyt retkikunta on voittaja.

Hyötyä ja tuloksia

Everestin valloitus on jännittävä kokemusoppimisen ympäristö, jonka lähtökohtina on ihmisen käyttäytymisen ymmärtämiseen ja siihen vaikuttamiseen liittyvät taidot (englanniksi soft skills) etäolosuhteissa. Osallistujat oppivat vuorovaikutus- ja yhteistyötaitojen merkityksen tilanteessa, jossa täytyy viestiä etäteknologioiden avulla. Vastuun ottamisen, päätöksenteon ja niiden seurausten vaikutuksia reflektoidaan purkukeskustelussa pyrkimyksenä löytää yhtymäkohtia jokapäiväiseen tiimityöskentelyyn.

Pyydä tarjous