Everestin Valloitus -etäversio

Johdata tiimisi maailman huipulle - etänä!

2 - 3 tuntia
Sisällä
Kilpailuhenkinen / Yhteistyötä korostava
8 - Ei ylärajaa

Ohjelman kuvaus

Tiimien tehtävänä on muodostaa retkikunta ja kiivetä 20 virtuaalipäivän aikana Mount Everestin huipulle ja turvallisesti alas perusleiriin. Kokemukselliseen oppimiseen pohjautuva virtuaalipelissä hyödynnetään tabletteja ja etäkokousyhteyksiä, joissa tiimit voidaan jakaa breakout-ryhmiin. Kukin tiimin jäsen saa vastatakseen tietyn roolin ja sen edellyttämän asiantuntemuksen retkikunnassa. Yhdessä tiimit päättävät miten he aikovat edetä kunakin virtuaalipäivänä syöttäen valintansa tablettiin. Heidän tulee ottaa samalla huomioon useita muuttujia kuten säätilan ja vuoren seinämän muodot ja päättää yhdessä kuinka paljon retkikunta tarvitsee happea, kauanko täytyy akklimatisoitua korkeuksiin, pystyttää välileirejä jne. Oikeista valinnosta ja tehokkaasta etenemisestä kertyy pisteitä ja eniten pisteitä kerännyt retkikunta on voittaja.

Hyötyä ja tuloksia

Everestin valloitus on jännittävä kokemusoppimisen ympäristö, jonka lähtökohtina on ihmisen käyttäytymisen ymmärtämiseen ja siihen vaikuttamiseen liittyvät taidot (englanniksi soft skills) etäolosuhteissa. Osallistujat oppivat vuorovaikutus- ja yhteistyötaitojen merkityksen tilanteessa, jossa täytyy viestiä etäteknologioiden avulla. Vastuun ottamisen, päätöksenteon ja niiden seurausten vaikutuksia reflektoidaan purkukeskustelussa pyrkimyksenä löytää yhtymäkohtia jokapäiväiseen tiimityöskentelyyn.

Remote Team Activity

Online-tiimiaktiviteetti

Voit toteuttaa tämän aktiviteetin mainiosti myös online-versiona. Aktiviteetin avulla pidät etätyöntekijäsi motivoituneina, edistät tiimiesi vuorovaikutusta ja ylläpidät taistelutahtoa haastavimpinakin aikoin. Hyödyntäen valitsemiasi etäkokousmuotoja apunasi ovat kokeneet tapahtumanvetäjämme ohjeistuksesta loppuhuipennukseen asti. Ota yhteyttä! Kerromme mielellämme, miten tämäkin aktiviteetti voidaan toteuttaa etänä, tavoitteisiisi sovittaen.

Pyydä tarjous