Visualisoinnista toteutukseen!
Jokaiselle tiimille kerrotaan ruokarekan keskeinen ruoka-aines, sijainti, asiakaskunnan tyyppi sekä aukioloaika. Näiden tietojen pohjalta tiimin pitää pohtia liiketoimintaa joka kannalta, mukaan lukien tuotemerkkiä, bravuuriruokaa, lisukkeita, ruoan esillelaittoa sekä hinnoittelua. Suunnitteluaika alkaa, jolloin tiimit kehittävät strategioita, ideoivat ja jakavat vastuita. Tämän jälkeen ruvetaan tositoimiin, sillä ihka oikean ruokarekan luominen alkaa. Aika loppuu! Tiimit esittelevät bravuuriruokansa Master Chefille. Tällä välin tuomaristo tekee päätöksen siitä, mikä ehdokkaista on paras ruokarekkayritys.
Ruokarekka on yhteistyötä vaativa aktiviteetti, joka auttaa työntekijöitä oppimaan työskentelemään tiiminä ja tehostaa tiimin kommunikointia ja ajanhallintaa. Suoritettavien tehtävien määrä ja vaihtelevuus rohkaisee osallistujia ymmärtämään suunnittelun ja organisoinnin tärkeyden. Se auttaa yksilöitä tunnistamaan vahvuuksiaan ja ottamaan vastuuta heille annetuista tehtävistä, kun he tietävät, kuinka tärkeä heidän roolinsa on kokonaistehtävän kannalta.
Ruokarekka tarjosi tiimimme jäsenille hyvän mahdollisuuden oppia tuomaan esiin piileviä kykyjään ja ennen kaikkea solmimaan suhteita ja tekemään yhteistyötä tiimin erilaisten jäsenten kanssa. Suosittelisin tätä aktiviteettia muillekin HSBC/HDPI-tiimeille.
Maailman johtava tekijä asiakasdatatieteen alalla edisti ryhmätyötä, yhteistyötä ja yrittäjyyshenkeä Ruokarekkahaasteen avulla.