Tuoksuja Tulvillaan

Joukkueet tuottavat oman hajuveden

1 - 2 tuntia
Sisällä
Kilpailuhenkinen
4 - Ei ylärajaa

Aktiviteetin kuvaus

Julkkisten omaa nimeä kantavat tuoksut ovat iso bisnes maailmalla. Koreiden mainosten takana on joukko kemistejä, jotka kokeilevat kaikenlaisten eksoottisten uutteiden sekoituksia vangitakseen sen olennaisen, jota valittu julkisuuden henkilö edustaa.

Tuoksuja tulvillaan asettaa osallistujat juuri tähän vaativaan rooliin. Heidän tulee luoda ja sekoittaa yksilöllinen tuoksu, joka miellyttää annettua kohderyhmää.

Parfyymiteollisuus on tunnepitoinen bisnes. Joukkueiden tulee työskennellä ripeästi ja tehokkaasti valiten ainesosat huolellisesti eri mielialojen ja luonteenpiirteiden mukaan. Menestyäkseen joukkueiden tulee katsoa maailmaa asiakkaan näkökulmasta tavoitellen sekä uutta tuoksua että siihen sopivaa kohdennettua markkinointikampanjaa, tiukassa aikataulussa.

Tuoksuja tulvillaan ei suinkaan ole rajattu naisten tuoksuihin. Aivan kuten kosmetiikkakauppojen ja taxfree-myymälöiden valikoimissa, tarjolla on niin unisex-tuoksuja kuin vartavasten mieskuluttajillekin kohdistettuja tuoksuja. Joukkue voi siten saada tehtäväkseen kehittää myös miehisempien kohderyhmien profiiliin sopivan tuotteen.

Tuoksuja tulvillaan sopii niin pienryhmän kokouksiin kuin iltaohjelmaksi. Se on hauska tapa edistää yrityksen arvoja ja asiakastyytyväisyyttä, verkostoitumista ja viestintätaitoja.

Hyötyä ja tuloksia

Tämän haastavan ohjelman keskiössä on aina asiakas. Ryhmän tulee ymmärtää kohdemarkkinan tunteet ja motivaatiot voidakseen vangita sen ydin räätälöidyllä tuoksulla ja luovalla brändillä. Prosessin aikana myös osallistujien omia käsityksiä punnitaan, on rakennettava suhteita muihin ryhmiin samalla osoittaen, että jokainen meistä toimii oman ainutlaatuisen ja toimivan mallimme mukaisesti.

Asiakkailta kuultua

En ollut pitkään aikaan ajatellut isoisäni tupakkapiippua. Tämän merkitys kävi liiankin selväksi tämän ainutlaatuisen, ajatuksia herättävän aktiviteetin aikana. Se oli lumoavaa ja pohdin edelleen sitä, miten näkemykseni eroavat muiden näkemyksistä kulttuurin ja aiempien kokemusten vuoksi, aina sanavalintojani ja käyttämiäni vertauskuvia myöten.

Price Waterhouse Coopers Services Limited

Pyydä tarjous