Asiakkaasi eivät kaipaa täydellistä vaihtoehtoa, vaan mahdollisimman hyvin tarpeitaan vastaavan vaihtoehdon - ja mahdollisimman helposti. Asiakkaasi vertaavat tuotteen tai palvelun arvolupausta tarpeisiinsa. Hän saattaa kuitenkin tehdä ostopäätöksensä aivan yhtä todennäköisesti tunteen pohjalta vain siksi, että se tuntuu oikealta.
Yrityksesi tavoitteena on tietenkin saada asiakas tekemään ostopäätökset (ja vielä paremmin, myös toistamaan ne) eduksesi. Keskeisessä roolissa tässä on yrityksesi kilpailuedut muihin nähden. Miten kilpailuetu sitten saavutetaan? Yksi tapa on ehtiä ensimmäiseksi ensimmäisenä. Toiset koettavat voittaa markkinaosuuksia aggressiivisen hinnoittelun avulla, toiset taas kehittämällä tuotteisiinsa jatkuvasti edistyksellisiä ominaisuuksia. Keskeistä on kuitenkin tarkastella, mihin kilpailuetuihin yrityksesi menestys perustuu, minkälaisen vaikutuksen organisaatiosi tekee niin nykyisiin kuin tuleviin asiakkaisiin. Mitä ovat ne prosessit ja asiakaskokemukset, joilla vastaatte asiakkaiden tarpeisiin.
Kokemukselliset yrityspelit on oiva ja tehokas tapa osoittaa kilpailuedun merkitys organisaatiollesi.
Tutustu aiheeseen liittyvien tiimiaktiviteettien valikoimaan.
Tarvitsetko apua päätöksentekoon? Etsitkö jotakin muuta?