Perjantaina 8. maaliskuuta, 2019, Tunivisions Media Groupin työntekijöitä osallistui virtuaalitodellisuutta hyödyntävään yritysryhmäyttämisaktiviteettiin, Loputtomaan Luuppiin. Tunivisions Group on media-alan yritys, joka on perustettu vuonna 1997. Yritys tuottaa Tunivisions.net-sivustoa, joka on tunisialainen uutisille ja yhteiskunnallisille aiheille omistettu verkkolehti, Tunisian suurin ranskankielinen verkkoalusta.
VR-aktiviteetin tarkoituksena oli antaa mahdollisuus kehittää pehmeitä taitoja ja ryhmäytymistä. Osallistujat jaettiin ryhmiin leikkimielistä kisaa varten, jossa tarkoituksena oli pelastaa kuvitteellinen hahmo, joka on jäänyt jumiin virtuaalimaailmaan.
Jokainen tiimi sai ohjeet sekä VR-lasit. Tiimin jäsenet kävivät virtuaalimaailmassa vuorotellen kertoen lopputiimille siitä, mitä he näkivät. Muut tiimiläiset kuuntelivat aktiivisesti ja antoivat VR-laseja käyttävälle henkilölle ohjeita ohjearkin avulla. Tiimien oli hyödynnettävä nopeaa ja tehokasta tiedonjakoa sekä innovatiivista ongelmanratkaisua kyetäkseen löytämään parhaat ratkaisut ja edetäkseen pelissä.
Pelin lopuksi osallistujat osallistuivat purkutilaisuuteen, jossa heille pidettiin useampia asioita esiintuova esitys. Esityksessä käytiin läpi heidän käyttämänsä menetelmät sekä optimaaliset toimintatavat. Näin osallistujat saivat reflektoida ja keskustella oppimastaan liittyen todellisiin tilanteisiin töissä.
Media-ala on välitön ja kiihkeä. Loputtoman luupin avulla Tunivisionsin työntekijät tajusivat, kuinka tärkeää nokkela ajattelu ja toimintatapojen kehittämisen halu ovat. Ja kuinka pysähtyminen reflektointia ja harkitsemista varten on olennainen seikka työn sujuvan pyörittämisen kannalta.
Työn ja huvin yhdistävä ryhmäyttämisaktiviteetti "Loputon luuppi" antoi työtekijöille mahdollisuuden parantaa yhteishenkeään viihdyttävällä tavalla. Osallistujat kertoivat tämän olleen huomattavasti kiinnostavampaa ja innostavampaa kuin perinteinen pehmeiden taitojen koulutus.