IHG-johtoryhmän keskittyi strategiaan ja neuvottelutaitoihin

Julkaistu 3.2.2018

IHG kruunasi vuosittaisen suur-Kiinan alueen johtajien kokoontumisen iltapäivällä, joka oli täynnä hauskoja interaktiivisia ryhmäyttämisaktiviteetteja, jotka auttoivat vahvistamaan konferenssin pääviestejä - tiimien yhteistyötä, kommunikaatiota, uusia työskentelytapoja ja asiakaspalvelun painottamista. Crowne Plaza Suzhoussa järjestetyssä tapahtumassa varapuheenjohtajat, aluepäälliköt sekä alueelliset toimitusjohtajat osallistuivat Markkinoiden parhaat aromit - kahvin jäljillä -ohjelmaan, joka vahvisti avainasioiden sisäistämistä hauskan ja kokemuksellisen bisnespelin avulla.

Iltapäivän ensimmäisessä sessio koostui energisestä ja yhteistyötä herättelevästä jäänmurtajasta nimeltä Tunnen itseni, tunnen sinut. Osanottajia rohkaistiin tutustumaan mahdollisimman moneen kollegaan etsien asioita, jotka ovat molemmille yhteisiä. Tavattujen ihmisten lukumäärät koottiin yhteen, minkä perusteella määriteltiin voittaneet tiimit ja yksilöt.

Markkinoiden parhaat aromit - kahvin jäljillä

Markkinoiden parhaat aromit - kahvin jäljillä -aktiviteetin aikanat tiimit toimivat kahviyhtyminä ostaen ja myyden kahvipapuja mahdollisimman hyvällä tuotolla. Tarkkojen ohjeiden ja markkinatietojen saamisen jälkeen huone kuhisi energiaa, kun tiimit keskustelivat parhaista strategioista sekä neuvottelivat ja kävivät kauppaa muiden tiimien kanssa.

business game

Pelin kuluessa mukaan tuotiin muutoselementti, joka pakotti tiimit muokkaamaan strategiaansa nopeasti, jonka seurauksena neuvotteluista tuli kiihkeämpiä. Kahden tiimin kesken käytiin jännittävä huutokauppa siitä, kumpi tiimi nappaa viimeisen erän arvokkaita kahvipapuja.

Kilpailuhenkinen vai yhteistyötä korostava??

Aluksi täysin kilpailuhenkiseltä aktiviteetilta vaikuttanut tehtävä osoittautuikin harjoituksesi yhteisestä visiosta ja kilpailuhenkisestä yhteistyöstä, kun yhtymien rahat ja kahvit laskettiin yhteen ja suurimman summan koonnut yhtymä voitti harjoituksen.

“Team Building Asia teki perusteellista työtä ja ymmärsi täysin oikein sen, mitä yritimme saavuttaa, jotta he saivat luotua ohjelman, joka täytti tavoitteemme. Koska heillä oli kokemusta IHG:stä, pystyivät he muokkaamaan aktiviteetit meidän tavoitteemme ja arvojemme mukaiseksi. Osanottajilla oli hauskaa verkostoituessaan ja harjoitellessaan uusia tapoja työskennellä yhdessä yhteistä visiota varten. Tapahtuman toteutus oli erinomainen, mikä takasi sen, että iltapäivä oli kaikille nautinnollinen ja ikimuistoinen. Olemme todella tyytyväisiä tuloksiin ja odotamme innolla jatkavamma suhdettamme TBA:n kanssa tulevaisuudessa.”

Winnie Ng, varatoimitusjohtaja, henkilöstöhallinto, suur-Kiina, IHG

Kaikki Case-esimerkit