5. huhtikuuta 2017

Luovana edelläkävijänä tiedät, miten homma etenee. Saat mahtavan idean, sijoitat aikaa, rahaa ja resursseja uuden luovan tuotteesi tutkimukseen, kehittämiseen ja kokeiluun. Julkaiset sen markkinoille. Mutta voi! Tuskin olet saanut isopurjetta ylös kun tiukasti seuraavaa liikettäsi vakoilleet piraatit ovat kopioineet tuotteesi ja julistaneet sen omakseen.

Nämä merirosvot eivät pahemmin kunnioita luojia ja suunnittelijoita tarjotessaan huonolaatuista versiota alkuperäisestä ilman kaikkia yksityiskohtia ja ymmärrystä siitä, mikä tekee tuotteesta loistavan. He kietovat sen hienoihin vaatteisiin ja räväyttävät sen tietämättömän, hyvää tarjousta etsivän asiakkaan syliin, paljon markkinahintaa halvemmalla.

Matkiminen on imartelun rehellisin muoto. Imartelu ei kuitenkaan tuota myyntituloa, jonka voisi sijoittaa jälleen tutkimukseen ja kehitykseen.

Ryöstääkö piratismi maailmalta uudet ja paremmat tuotteet?  

Tiedän että olette kanssani samaa mieltä siitä, että tehokas, mitattavissa oleva ryhmäyttämiskokemus pitää sisällään paljon muutakin kuin seurustelua tiimin kanssa perjantai-iltana. Toki kuka tahansa aloitteleva yrittäjä voi kokeilla yrityksen retkipäivää, muutamia ryhmäpelejä, kilpailuja ja osanottajille hauskaa kokemusta, mutta mistä todellinen arvo tulee?

Tutkimus todistaa ryhmäyttämisen tehon kokemuksellisten oppimisohjelmien kautta. Taitava ryhmäyttämisjohtaja tarkkailee osanottajia tarkasti, tunnistaen heidän tiedoissaan tai taidoissaan olevia aukkoja ja muokkaa aktiviteettia, jotta lopputulos on halutunlainen.

Kaiken lisäksi tätä kokemusta ja huomiota eivät vaadi ainoastaan monimutkaisimmat koulutus- ja ryhmäyttämisohjelmat. Jopa hyvin suunnitellut, näennäisesti "huvin vuoksi" suoritettavat kokemukset päätyvät erittäin erilaisiin lopputuloksiin, kun ne valitaan huolellisesti vastaamaan vaatimuksia ja niiden toteutuksesta vastaa asiantuntijaryhmä.

Minkä hinnan maksat todellisuudessa, kun valitset halvimman?

Kun lähdetään liikkeelle oletuksesta, että työntekijäsi ovat arvokkaita ja avainasemassa liiketoimintasi menestyksen kannalta, onko sinulla todella varaa olla käyttämättä aikaa siihen, että määrität mitä lopputulosta ryhmäyttämisohjelmalta haetaan? Kun edessäsi on kasa tarjouksia näennäisesti samanlaisista tuotteista, mitkä tekijät auttavat sinua tekemään valintasi? Kuinka usein annat hinnan olla ratkaiseva tekijä? Kun ajatellaan liiketoimintasi ja työntekijöidesi terveyttä, onko sinulla varaa valita väärin?

Tunnetun palveluntarjoajan kanssa olevan pitkäaikaisen suhteen todellinen arvo

Kuten suurin osa asiakkaistamme, he ymmärtävät kuinka arvokasta on, että heillä on läheinen suhde meihin heidän ryhmäyttämistoimintansa toimittajana. Olemme kehittäneet kumppanuuden, jossa me tunnemme heidän tiiminsä ja olemme valmiita kuuntelemaan heidän tarpeitaan. He tietävät, että me emme välttämättä ole markkinoiden halvimpia, mutta kunnioittavat meitä kustannustehokkaimpina pysyvien tulosten suhteen.

Me Team Building Asialla olemme olleet alalla yli 15 vuoden ajan Hong Kongissa. Olemme ylpeitä siitä, että autamme asiakkaita määrittelemään toivotut tulokset, valitsemaan oikean tuotteen yli 100 alkuperäisen, kokeillun ja testatun tuotteen valikoimastamme, ja varmistamme että kyseisenä päivänä kokemus on vailla vertaansa. Asiakkaiden tarinat ja toistuvasti palvelujamme käyttävät asiakkaat puhuvat puolestaan.

Kun seuraavan kerran lähdet avomerelle, pohdi matkustajiesi ja lastisi terveyttä. Valitse viisaasti. Piraatit vaanivat.

Kirjoittaja:  David Simpson, johtaja ja yksi Team Building Asian perustajista, Catalyst Globalin ryhmäyttämistuotteiden eksklusiivisen lisenssin haltija Kiinassa & Hong Kongissa