14. marraskuuta 2014

On melkoisen harvinaista, että yksittäiset tiimitapahtumayritykset puhuvat toisilleen täysin avoimesti mutta Catalyst Globalin kokoontumisessa se oli täyttä totta.

Kaksikymmentäkuusi Aasian vaikutusvaltaisinta ryhmäyttämisvaikuttajaa kokoontui oppimaan toisiltaan, tutustumaan mahdollisuuksiin ja toteamaan, että joukossa on voimaa. Bangkokissa pidettyyn Catalyst Global Asia Zone 2014 -kokoontumiseen osallistui ihmisiä 12 maasta, mukaan lukien BeChallenged Team Building Australia & New Zealand; Acewood China; D'frensIndia; Asia Ability Creative Team Building Singapore & Malaysia; Team Building Asia Hong Kong; Singapore and Work Happiness Japan, joiden lisäksi Aasian alueen ulkopuolelta mukana olivat Biz-group, suorituskykyyn intohimolla suhtautuva UAE ja Bluehat Group UK.

Markkinoiden lähestyminen kollektiivisen vision kautta

Aamun istunto aloitettiin keskustelulla ja Catalyst Globalin vision jakamisella, jonka jälkeen tältä pohjalta siirryttiin ryhmäyttämismarkkinoiden erityispiirteiden ja muutosten analysointiin alueellisten erojen ja samankaltaisuuksien näkökulmasta. Jokainen alue esitteli näkemyksiään alueellisista myynti- & markkinointitekniikoistaan, mikä antoi yrityksille mahdollisuuden oppia toisiltaan. Sessio huipentui aivoriiheen, jossa pohdittiin ideoita Aasian ryhmäyttämismarkkinoiden tarpeisiin vastaamiseen kollektiivisesti Catalyst Global ryhmäyttämisryhmittymänä.

Ruhtinaallisen Thai-lounaan jälkeen siirryttiin puhumaan Catalyst Globalin sisäisistä järjestelmistä, kuten tiedostojen jakamisesta pilvessä, raportointijärjestelmästä ja keskustelupalstasta. Lyhyttä sessiota digitaalisista markkinointialoitteista tukivat kahdenkeskiset tuokiot Catalyst Globalin markkinointitiimin ja jokaisen alueen johtajan välillä.

Bangkokin auringon hehkuessa kuumana Catalyst Global Asia Zonen osanottajat saivat ottaa osaa kahden uuden CSR-suuntautuneen Catalyst Globvalin ryhmäyttämisaktiviteetin, Horses For Causes ja Whisky Wisdom, havainnollistamisesityksiin.

Pohdiskelua päivästä

Minä niin rakastan tällaisia tapahtumia, ne tarjoavat mahdollisuuden irrottautua päivittäisistä murheista ja keskittyä siihen, miten ryhmä pystyy auttamaan toisiaan. Olemme niittäneet suurta menestystä Hole In One -nimisen CSR-ryhmäyttämisaktiviteetin kanssa viime aikoina. Tämänkaltaiset intiimit tapaamiset tarjoavat meille paikan selittää, miten asiakkaamme ovat hyötyneet näistä peleistä ja valmistaa muita Catalyst-jäseniä myymään niitä omilla alueillaan.

Stuart Harris, johtaja - Teambuilding Asia Hong Kong

Tämän kokoontumisen ajoitus on ollut uskomaton, juuri viime viikolla saimme viestin Ciscolta, jossa pyydettiin d'frensiä järjestämään sarjan ryhmäyttämistapahtumia viidessä eri paikassa Aasiassa, ja saimme vahvistuksen sille, että paikallisen Catalyst-yhteisön tuen avulla voimme tarjota kustannustehokkaita ratkaisuja. Tämän huoneen väki on aivan parasta, eikö? Se on erittäin tärkeää, sillä meidän on oltava varmoja, että Intian ulkopuolella järjestettävien tapahtumien laatu vastaa meidän laatuamme. Onneksi Japani on Ciscon listalla ja Happiness at Work -tiimi on juuri liittynyt mukaan, joten käymme varmasti kiihkeää keskustelua lounaalla.

Srikanth Murthy, johtaja - d’frens India

Go Team!  - aarrejahti tabletilla

Tablettiaarrejahtien ja seikkailukisojen myynnin valtavan nousun myötä koko Aasiassa Catalyst Globalin Go Team -sovellus oli kuuma puheenaihe. Catalyst Global Asia Zoneen osallistuneet ryhmäyttämisyritykset omistivat seuraavan aamun Go Team! -sessiolle, jossa he saivat kuulla uusista toiminnoista ja käyttötavoista, joilla tämä sovellus saadaan käyttöön sitouttamistyökaluna vielä jo nyt äärimmäisen suosittuja kaupunkiryhmäytymisaarrejahtihaasteita laajemmin.