19. helmikuuta 2018

Ydintavoitteenaan kommunikaation ja yrityksen arvoihin liittyvän tietoisuuden parantaminen monikansallisen työntekijäjoukon keskuudessa, Eventology järjesti Catalyst Globalin Arvot seinälle - Isompi Kuva -aktiviteetin MTU Maintenancen 400 työntekijälle Richmondissa, Brittiläisessä Kolumbiassa, Kanadassa.

MTU:n Kanadaan sijoittuvat toiminnot ylläpitävät ja huoltavat moottoreita kaikilla ilmailuteollisuuden osa-alueilla työllistäen ihmisiä 46 eri maasta monissa erilaisissa työtehtävissä, kuten suunnittelussa, hallinnossa, logistiikassa ja huoltohenkilöstöä.

Vuoden 2017 vuosittaisen konferenssin painopisteenä oli yrityksen uusien ydinarvojen lanseeraus: kunnioitus, avoimuus ja kehitys (Respect, Openness and Improvement; ROI). Tavoitteena oli parantaa kommunikaatiota, edistää tiimin yhtenäisyyttä ja luoda yhteisyyden tunnetta. Eventologya pyydettiin kehittämään ratkaisu, jonka avulla nämä tavoitteet saavutettiin luovassa tiimiympäristössä.

Arvot seinälle - Isompi Kuva sopi tähän täydellisesti. Kun taidetta käytetään yhteisenä kielenä, se edesauttaa ryhmän kommunikaatiota samalla edistäen kunnioitusta ja avoimuutta tietojen, resurssien ja ideoiden jakamisen kautta. Tarvitaan huolellista kommunikaatiota, jotta jokainen tiimi saa tehtyä valmiiksi kaksi kangastaulua, jotka kaikki yhdessä muodostavat valtavan monesta kangastaulusta koostuvan mestariteoksen, joka heijastaa yrityksen tavoitteita, arvoja, visiota, brändiä ja kulttuuria. Lopputuotos vahvistaa tiimin yhtenäisyyttä, omistajuutta ja vastuun ottoa.

Vain kuusi viikkoa ensimmäisen puhelinsoiton jälkeen Eventology järjesti konferenssiin mestarillisen suunnitelman, joka heijasti MTU:n ydinarvoja ja tarjosi taiteilijoille studion sen toteuttamiseen. Baskereihin ja smokkeihin pukeutunut Eventologien tiimi auttoi muovilakanoihin verhoillulla tapahtumapaikalla 400 ihmistä tuottamaan 3,6 m x 4,8 m kokoisen mestariteoksen, joka piti sisällään 120 erillistä kangastaulua - ja tämä kaikki vain kahdessa tunnissa.

Alun perin MTU suunnitteli jakavansa mestariteoksen viiteen osaan, joista jokainen olisi näytillä yhdessä toimipisteistä. Teoksen valmistuttua sitä pidettiin kuitenkin liian voimakkaana, jotta se olisi voitu jakaa osiin. Nyt teos roikkuu yrityksen suurimman rakennuksen seinällä muistutuksena tiimien saavutuksesta ja ydinarvoista. Se herättää edelleen keskustelua osastojen välillä päivittäin.